Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2009

Συνέντευξη της Elina Garanca στο Βήμα της Κυριακής


Από το Βήμα της Κυριακής κάντε κλικ ΕΔΩ

ΕΛΙΝΑ ΓΚΑΡΑΝΤΣΑ «Συχνά εξαφανίζομαι από τον κόσμο»

Λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών η σουπερστάρ λετονή μεσόφωνος θυμάται την παλαιότερη επίσκεψή της, σχολιάζει την ως σήμερα πορεία της και δίνει το στίγμα των μελλοντικών σχεδίων της

της ΙΣΜΑΣ Μ. ΤΟΥΛΑΤΟΥ | Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2009
Οταν σε ηλικία 7 ετών η Ελίνα Γκαράντσα παρακολούθησε την πρώτη της παράσταση όπερας τον «Ταγχόιζερ» τουΒάγκνερ,όπου μάλιστα, όπως παραδεχόταν αργότερα η ίδια, βαρέθηκε απίστευτα-, δεν μπορούσε βεβαίως να διανοηθεί τη μετέπειτα δική της υπέρλαμπρη πορεία στο παγκόσμιο λυρικό στερέωμα. Εφηβη, άλλωστε, θαύμαζε τις διάσημες ντίβες της ποπ, τηΓουίτνι Χιούστονκαι τηΜαράια Κάρεϊ, τις οποίες μάλιστα προσπαθούσε να μιμηθεί ερμηνεύοντας τα τραγούδια τους μπροστά στον καθρέφτη.

Ωστόσο η ζωή είχε άλλα σχέδια: με σπουδές τραγουδιού αρχικά στην πατρίδα της, τη Λετονία, και αργότερα στη Βιέννη και στις Ηνωμένες Πολιτείες, και έχοντας ήδη διαγράψει μια εντυπωσιακή διαδρομή στα σημαντικότερα θέατρα όπερας και φεστιβάλ στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, η 33χρονη σήμερα εκπάγλου καλλονής μεσόφωνος θεωρείται μία από τις σημαντικότερες λυρικές ερμηνεύτριες της γενιάς της. Υμνοι της διεθνούς κριτικής, λαμπρές συνεργασίες, σημαντικά βραβεία και ενδιαφέρουσα δισκογραφική δραστηριότητα συνθέτουν τους βασικούς άξονες της επίζηλης πραγματικά καριέρας της. Στο πλαίσιο αυτό η επικείμενη εμφάνιση της Ελίνα Γκαράντσα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών σε μία και μοναδική συναυλία για τους σκοπούς του Ιδρύματος «Θώραξ», και συγκεκριμένα για την κατασκευή της νέας πτέρυγας και της Μονάδας Εντατικής Θεραπείας του Νοσοκομείου «Ευαγγελισμός», αποτελεί αναμφίβολα ένα μεγάλης εμβέλειας καλλιτεχνικό γεγονός. Επ΄ ευκαιρία της εν λόγω συναυλίας η διάσημη μεσόφωνος σχολιάζει την έως σήμερα πορεία της και δίνει το στίγμα των μελλοντικών της σχεδίων.

- Εχετε ξανάρθει στην Ελλάδα;
«Είναι η δεύτερη φορά που θα εμφανιστώ στη χώρα σας και πραγματικά ανυπομονώ. Πρωτοτραγούδησα στο Μέγαρο σε πολύ νεαρή ηλικία, το 1998, σε μια συναυλιακή παρουσίαση της όπερας τουΝτονιτσέτι “Αννα Μπολένα”, όπου ερμήνευσα τον ρόλο της Τζιοβάνα Σέιμουρ. Η Ελλάδα είναι μια υπέροχη χώρα, με πολύ πλούσια πολιτιστική παράδοση, και είμαι ενθουσιασμένη για την επικείμενη άφιξή μου».

- Πείτε μας λίγα πράγματα για το πρόγραμμα της βραδιάς...

«Θα περιλαμβάνει αντιπροσωπευτικά αποσπάσματα από το αγαπημένο μου συναυλιακό ρεπερτόριο:Μότσαρτ, Μπιζέκαι μερικά υπέροχα ισπανικά κομμάτια. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά ποικίλο πρόγραμμα, και πραγματικά ελπίζω ότι το κοινό θα το απολαύσει σε όλη του την έκταση και το βάθος. Πάντα μου αρέσει να αναμειγνύω τη λεγόμενη σοβαρή μουσική με λίγο περισσότερη διασκέδαση». - Πόσο διαφορετικά βιώνετε τη διαδικασία μιας συναυλίας από αυτήν της ερμηνείας ενός ολοκληρωμένου οπερατικού ρόλου;

«Σε μια σόλο εμφάνιση, όπως αυτή η οποία επίκειται στο Μέγαρο, υπάρχει πολλή πίεση και προσμονή γιατί το κοινό έρχεται σχεδόν αποκλειστικά για να ακούσει τον σολίστ. Στην όπερα, αντιθέτως, υπάρχει ένα ολόκληρο καστ πρωταγωνιστών, οπότε η ευθύνη είναι μοιρασμένη. Επιπροσθέτως, στην όπερα επικεντρώνεσαι στο δραματικό στοιχείο του συγκεκριμένου έργου προκειμένου να δημιουργήσεις έναν πειστικό χαρακτήρα κατά τη διάρκεια της παράστασης».

- Προσφάτως οι εμφανίσεις σας στον ρόλο του τίτλου στην «Κάρμεν» βρέθηκαν στο επίκεντρο των συζητήσεων διεθνώς.Πώς θα περιγράφατε την εμπειρία σας;

«Η Κάρμεν είναι ένας καταπληκτικός ρόλος και την απολαμβάνω πάρα πολύ. Ακόμη δεν έχω συμμετάσχει σε ιδιαιτέρως πολλές παραγωγές, και έτσι κάθε φορά εξακολουθεί να είναι φανταστική. Κυρίως μου αρέσει να συμμετέχω σε παραγωγές οι οποίες απαιτούν μεγάλη συμμετοχή από σωματικής απόψεως: χορό, πάλη... Πιστεύω ότι αυτά τα στοιχεία κάνουν τον ρόλο πιο αληθινό, ειδικά όταν μιλάμε για μια ηρωίδα σαν την Κάρμεν». - Πώς θα περιγράφατε τη διαδικασία προσέγγισης ενός νέου ρόλου; Ποιο είναι,για παράδειγμα,το σημείο εκκίνησης για εσάς;

«Η εκμάθηση ενός νέου ρόλου έχει να κάνει με τη διαδικασία σύνθεσης ανάμεσα στη μουσική και στα λόγια. Με αυτόν τον τρόπο εξερευνάς και δημιουργείς τον χαρακτήρα. Αρχικά, εξοικειώνεσαι με τη μουσική και το κείμενο. Στη συνέχεια, καθώς μεταφέρεις τον ρόλο στη σκηνή, προσθέτεις διαφορετικές πινελιές στον χαρακτήρα και στο δράμα. Συνήθως μου παίρνει περισσότερο από έναν χρόνο το να προετοιμάσω έναν καινούργιο ρόλο: αρχίζω, μετά τον αφήνω για λίγο και μετά τον πιάνω ξανά. Με αυτόν τον τρόπο μού φαίνεται ότι μπορώ να εμβαθύνω σε αυτόν πιο αποτελεσματικά». - Θα λέγατε ότι έχετε προτιμήσεις σε ό,τι αφορά το ρεπερτόριο;

«Μου αρέσουν οι δυνατοί και ενδιαφέροντες χαρακτήρες. Προς το παρόν απολαμβάνω ιδιαιτέρως τους ρόλους του μπελκάντο και του γαλλικού ρεπερτορίου, καθώς μου προσφέρουν την ιδανική φωνητική και δραματική πρόκληση».

- Ποιοι είναι οι μελλοντικοί σας προσανατολισμοί όσον αφορά την ίδια τη φωνή;

«Θα εξελίξω το ρεπερτόριό μου πολύ συνειδητά τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο μιλώντας για συγκεκριμένους ρόλους θα ήθελα πολύ να ερμηνεύσω αυτόν της Αμνέριδος από την “Αΐντα”. Είναι πραγματικά το όνειρό μου».

- Δεδομένου του ότι είστε μία από τις πλέον λυρικές ερμηνεύτριες της γενιάς σας,ποια θεωρείτε την πιο σημαντική επαγγελματική σας εμπειρία έως σήμερα;

«Είναι δύσκολο να απομονώσω μία συγκεκριμένη. Ολα τα βήματα της έως σήμερα πορείας μου στάθηκαν πολύ καίρια ως προς την εξέλιξή μου. Η άφιξή μου στη Γερμανία- μόνη, χρόνια πριν- προκειμένου να αρχίσω να τραγουδώ σε ένα μικρό θέατρο εκεί χωρίς να μιλάω γερμανικά, οι πρώτες μου εμφανίσεις στη Βιέννη... όλα ήταν σημαντικά. Θα μπορούσα επίσης να αναφερθώ σε συγκεκριμένους ρόλους, οι οποίοι ήταν εξίσου σπουδαίοι για μένα: ο Οκτάβιαν από τον “Ιππότη με το Ρόδο”, η Σαρλότ από τον “Βέρθερο”, η Κάρμεν...».

- Πόσο εύκολο είναι,αλήθεια,να συνδυάσετε μια τόσο απαιτητική καριέρα με την προσωπική σας ζωή;

«Αυτό είναι μια πραγματική πρόκληση για όλους τους συναδέλφους μου. Απαιτεί καλή οργάνωση και την ικανότητα να λέει κανείς “όχι” σε κάποιες περιπτώσεις, όσο δελεαστική και αν είναι μια προσφορά. Σε ό,τι με αφορά, συχνά εξαφανίζομαι από τον κόσμο. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζω την ισορροπία η οποία μου χρειάζεται προκειμένου να βγω στη σκηνή και να είμαι πραγματικά παρούσα...».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου